Aktualności
31 stycznia 2018
  • Spotkanie informacyjne w Świebodzicach
  • Urząd Miejski w Świebodzicach wraz z Sudeckim Stowarzyszeniem Inicjatyw Gospodarczych zapraszają przedstawicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na spotkanie informacyjne poświęcone nowym, niezwykle atrakcyjnym formom wsparcia potencjału i rozwoju firm.

    Wydarzenie odbędzie się 30 stycznia 2018 r. (wtorek) w Urzędzie Miejskim w Świebodzicach (sala posiedzeń), godz. 10:00

    Przedstawiony zostanie szeroki wachlarz pożyczek o oprocentowaniu od 1,85% do 2,85%, które będą udzielane bez żadnych dodatkowych kosztów.

    Pożyczka Rozwojowa – do 100.000zł, na wydatki Inwestycyjne oraz bieżące firmy.

    Duża Regionalna Pożyczka Inwestycyjna – od 500.000zł do 1.500.000 zł, na wydatki Inwestycyjne.

    Regionalna Pożyczka Obrotowa – do 500.000zł, na wydatki bieżące.

    Spotkanie zostanie otwarte przez Pana Burmistrza Bogdana Kożuchowicza.

    Po dokonanej prezentacji powyższych produktów finansowych pracownicy stowarzyszenia będą do państwa dyspozycji, w celu odbycia indywidualnych konsultacji.

    30 listopada 2017
  • Zaproszenie na spotkanie w Jeleniej Górze
  • PLIK DO POBRANIA (PDF)
    jpg Jelenia gora

  • Zaproszenie na spotkanie w Szczawnie
  • PLIK DO POBRANIA (PDF)
    jpg szczawno

    28 listopada 2017
  • Zaproszenie na spotkanie: Dolny Śląsk i Przedsiębiorczość
  • 11 listopada 2017
  • Spotkania z przedsiębiorcami w Marcinowicach oraz Jaworze
  • Pożyczki dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw będą tematem spotkań z przedsiębiorcami, które odbędą się w:
    – Urzędzie Gminy Marcinowice – 22.11.2017r. o godzinie 12:00 zaproszenie
    – Urzędzie Miejskim w Jaworze – 28.11.2017r. o godzinie 12:00
    Na spotkanie zapraszamy wszystkich przedsiębiorców oraz osoby planujące rozpocząć działalność gospodarczą. Nasi pracownicy przedstawią ofertę produktów finansowych, a także udzielać będą bezpłatnych, indywidualnych porad i konsultacji.

    21 września 2017
  • PONAD 10 MLN ZŁ. NA WSPARCIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
  • Pragniemy poinformować Państwa, że wspólnie z Agencją Rozwoju Regionalnego AGROREG S.A. z Nowej Rudy wygraliśmy przetarg o 10 milionów zł na wsparcie przedsiębiorczości z opcją na kolejne 10 mln.

    Zachęcamy zatem do zapoznania się z wyjątkowo atrakcyjnymi warunkami na jakich będziemy, lada chwila udzielać pożyczek. Już teraz możecie państwo otrzymać szczegółowe informacje u naszych specjalistów pod nr tel. 695-946-414, 530-573-081. Jednocześnie zachęcamy do wyrażania wstępnego, niezobowiązującego Państwa, telefonicznego zainteresowania. Pożyczki przeznaczone są na inwestycje, kwota nawet do 500 tys. zł z oprocentowaniem już od 1.83%, okres spłaty 5 lat.

    15 lutego 2017
  • Spotkanie informacyjne w Wałbrzychu
  • CHCESZ UZYSKAĆ DOFINANSOWANIE?
    Przyjdź na spotkanie informacyjne w Wałbrzychu!

    14 lutego 2017 r., godziny: 10.00 – 13.00,
    STARA KOPALNIA, ul. Wysockiego 29

    Formularz zgłoszeniowy oraz szczegóły spotkania dostępne są na stronie internetowej
    www.ipaw.walbrzych.eu

    plakat (017)-page-001ss

    13 września 2016
  • Spotkanie dla przedsiębiorców
  • Środki na rozwój i finansowanie bieżących potrzeb mikro, małych i średnich obrazek-01e8f8-1przedsiębiorstw będą tematem spotkania ze specjalistami Sudeckiego Stowarzyszenia Inicjatyw Gospodarczych oraz Funduszu Poręczeń Kredytowych sp. z o. o., które odbędzie się 16 września w Świebodzickim Ratuszu.

    Spotkanie skierowane jest do przedsiębiorców, którzy poszukują środków finansowych na dokapitalizowanie prowadzonej działalności. Zaproszeni goście przedstawią ofertę produktów finansowych, a także udzielać będą bezpłatnych, indywidualnych porad i konsultacji.

    Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu zapraszamy w piątek, 16 września, o godz. 10:00 do Ratusza w Świebodzicach.

    W przypadku pytań dotyczących spotkania informacji udziela:

    • Kamil Kot
      Specjalista
      ds. analizy i pożyczek
      tel. 695 946 414; 530 573 081

    10 lipca 2016
  • Zmiana adresu biura
  • Szanowni Państwo,

    informujemy, iż nowa siedziba
    Sudeckiego Stowarzyszenia Inicjatyw Gospodarczych
    znajduje się w Świdnicy przy ul. Armii Krajowej 29/8
    serdecznie zapraszamy.

    24 czerwca 2016
  • Rozmowa Wiadomości Świdnickich z Prezesem Konradem Jabłońskim
  • To już 32 miliony złotych!

    I wcale nie chodzi nam o kumulację w Lotto lecz o to, że tyle pieniędzy pozyskało wraz z ostatnim wygranym konkursem, Sudeckie Stowarzyszenie Inicjatyw Gospodarczych od roku 2010. O działalności organizacji rozmawiamy z Prezesem Konradem Jabłońskim.

    SSiG 1

    Redakcja: Po co Wam te pieniądze?

    Konrad Jabłoński: Najkrócej odpowiadając, po to by skierować je na wsparcie przedsiębiorczych, rzutkich i pracowitych ludzi w Powiecie Świdnickim i na Dolnym Śląsku.

     

    Brzmi pięknie…

    I jestem pewien, że daje piękne efekty rozwojowe. By nie być gołosłownym: z 25,5 mln zł unijnych pieniędzy, które pozyskaliśmy do 2015 roku, w Powiecie Świdnickim zainwestowaliśmy ponad 18 mln zł, w tym w Świdnicy 9,2mln zł , w Gminie wiejskiej Świdnica 3,1 mln zł, w Strzegomiu 2,4 mln zł, w Żarowie 1,2 mln zł, w Jaworzynie Śląskiej 1,1 mln zł, w Świebodzicach 750 tys. zł. Słowem, napędzamy rozwój przedsiębiorstw i dajemy szanse. Ok. 32% naszych partnerów to osoby rozpoczynające działalność gospodarczą. 92% to mikro przedsiębiorstwa, czyli formalnie zatrudniające do 9 osób, a w naszej rzeczywistości najczęściej to jednoosobowa działalność lub firmy 2-3 osobowe. Panie Redaktorze, spójrzmy na działalność SSIG z innej strony. Proszę wyobrazić sobie taką oto sytuację: zjawia się u Pana Starosty firma i deklaruje, że zainwestuje w ciągu 7 lat, 32 mln zł i utworzy 243 miejsca pracy. Czy byłoby to znaczące wydarzenie? Mało tego, firma ta deklaruje, że nikomu nie zabierze ani kawałeczka rynku i nie spowoduje swoją inwestycją likwidacji choćby jednego miejsca pracy. No i jeszcze do puli korzyści dorzuca, że miejscowe małe firmy na skutek jej inwestycji wzmocnią się, zmodernizują i zaoszczędzą 2 mln zł.

     

    Byłbym nieufny i mówiąc kolokwialnie podejrzewał jakiś szwindel.

    Szczerze mówiąc ja też. Ale Sudeckie Stowarzyszenie Inicjatyw Gospodarczych to zrealizowało. I koniecznie dodać muszę -wspólnie z naszymi partnerami, małymi firmami. My na nasz teren ściągamy pieniądze i dajemy je do dyspozycji małym firmom, a one pracowicie i pożytecznie je wykorzystują produkując, świadcząc usługi i zatrudniając.

     

    To rozdajecie pieniądze?

    Absolutnie nie. Pożyczamy i dajemy szanse. Najlepszą tego ilustracją, oprócz wspomnianych 32% startupów, jest oprocentowanie zakończonego we wrześniu 2015r. Projektu. Wynosiło ono 0,25% – słownie ćwierć procenta. Powtórzę się, my tworzymy atrakcyjne warunki i inwestujemy w MŚP, a przedsiębiorcy w swoich firmach rozwijają gospodarczo nasz powiat. Na marginesie chciałbym zauważyć, co często wymyka się refleksji, że tylko Powiatowy Urząd Pracy i Sudeckie Stowarzyszenie Inicjatyw Gospodarczych daje w 160-tysięcznym powiecie szansę ludziom, w tym głównie młodym, którzy chcą rozpocząć pracę na własny rachunek.

     

    Realizujecie regionalną politykę gospodarczą, zdobywacie pieniądze z Regionalnych Programów Operacyjnych, musicie się wykazać profesjonalizmem żeby pieniądze zdobyć. Udzielacie pożyczki i o nic głowa nie boli?

    Otóż nie Panie Redaktorze. Chciałbym, aby tak było. Wszystkie spłaty przekazujemy na powrót do województwa, a jeśli udzielimy pożyczki źle, podmiot okaże się niezdolny do jej spłaty i zbankrutuje to Stowarzyszenie musi w gotówce oddać minimalnie 85% kwoty pożyczki ze swoich środków własnych. Nie ma zatem mowy o jakiejkolwiek beztrosce. Parę źle udzielonych pożyczek może oznaczać upadłość Stowarzyszenia. To są twarde reguły. Ponosimy ogromne ryzyko.

     

    Zrobiło się odrobinę groźnie.

    Owszem, bo to jest biznes, a w nim nie ma darmowych obiadków. Zawsze ktoś musi zapłacić.

     

    To pogadaliśmy, a nawet trochę ponarzekaliśmy. A co nowego, optymistycznego?

    Optymistyczne jest to, że nadal będziemy pomagać. Zdobyliśmy i oddajemy do dyspozycji przedsiębiorców 5 mln zł. Od lipca będziemy udzielać pożyczek na cele obrotowe do 100 tys. zł oraz na cele produkcyjne do 250 tys. zł. Mogą się o nie ubiegać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mające siedzibę na Dolnym Śląsku.

     

    Czy chętni mogą się już zgłaszać?

    Jesteśmy na końcówce przygotowań do realizacji projektu i czekamy na podpisanie umowy z Dolnośląskim Funduszem Regionalnym, nie mniej wszystkich zainteresowanych już zapraszamy do kontaktu z nami i zaglądania na naszą stronę www.ssig.pl.

     

    Dziękuję za rozmowę.

    Dziękuję.

     

     

    SSiG 2

     

    źródło: Wiadomości Świdnickie

    SZKOLENIE „NA START” DLA FIRM INKUBATORA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

    bojar

     SZKOLENIE „NA START”

    DLA FIRM INKUBATORA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

    KANCELARIA RADCY PRAWNEGO DR PAWEŁ BOJARSKI

     

    9.30 -10.00 Otwarcie szkolenia, wprowadzenie do tematyki

    10.00-12.00 Podstawowe informacje dla przedsiębiorcy w związku z rozpoczęciem działalności.

    1. Formy prawne prowadzenia działalności- determinanty wyboru.

    2.Umowy w obrocie handlowym.

    3.Aspekty prawne redagowania umów.

    4. Faktura w obrocie gospodarczym.

    5. Weryfikacja kontrahentów.

    6. Windykacja roszczeń.

    TRENER:

    Dyrektor Kancelarii Radcy Prawnego dr Pawła Bojarskiego:

    dr Katarzyna Schmidt-Kwiecińska specjalizuje się w obsłudze prawnej przedsiębiorców. Prowadzi szkolenia dla pracowników firm, zajęcia dydaktyczne ze studentami Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz zajęcia na studiach podyplomowych na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Jest autorką publikacji z zakresu sądowego stosowania prawa, roli zawodowej profesjonalnego pełnomocnika oraz postępowania cywilnego. Jest autorką rozprawy doktorskiej z zakresu wpływu prawa UE na praktykę interpretacyjną sądów polskich.

    OFERTA SZKOLEŃ

    KANCELARIA RADCY PRAWNEGO DR PAWŁA BOJARSKIEGO

    Kancelaria Radcy Prawnego dr Pawła Bojarskiego prowadzi szkolenia otwarte dla przedsiębiorców, które stanowią forum wymiany doświadczeń oraz źródło informacji prawnej.

    Nasi trenerzy są specjalistami z zakresu prawa oraz negocjacji. Szkolenia prowadzą radcy prawni oraz prawnicy z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze przedsiębiorców. Trenerzy mają doświadczenie w prowadzeniu zajęć na studiach magisterskich, licencjackich oraz podyplomowych na Wydziale, Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, w Wyższej Szkole Bankowej, w Dolnośląskiej Szkole Służb Publicznych Asesor, Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Legnicy.

     Informacje o Kancelarii:

    Kancelaria Radcy Prawnego dr Pawła Bojarskiego specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej przedsiębiorców. W ramach Kancelarii działają Departamenty specjalizujące się w poszczególnych gałęziach prawa. Do Państwa dyspozycji pozostaje: Departament ds. Klientów biznesowych, który zajmuje się kompleksową obsługą prawną przedsiębiorców.  Departament ds. Umów poza bieżącym wspieraniem Klientów w przygotowywaniu oraz negocjowaniu kontraktów, specjalizuje się także w sprawach z zakresu umów licencyjnych, praw własności intelektualnej, praw autorskich i pokrewnych, rejestracji i ochrony znaków towarowych. Departament ds. Sądowych zajmuje się prowadzeniem sporów sądowych. Departament ds. Korporacyjnych zajmuje się zakładaniem podmiotów gospodarczych, ich przekształceniami, fuzjami, przejęciami. Przygotowuje także dokumenty rejestrowe, sporządza dokumentację ze zgromadzeń akcjonariuszy, wspólników, posiedzeń rad nadzorczych  oraz zarządów. Do zadań departamentu należy także sporządzanie  umów  spółki, statutów, regulaminów organizacyjnych. Co więcej, reprezentujemy Klientów przed sądami rejestrowymi.  Departament ds. Administracyjnych zajmuje się reprezentowaniem podmiotów w sprawach z zakresu prawa administracyjnego. Możecie państwo również skorzystać z usług Departamentu ds. OdszkodowańDepartamentu ds.Ochrony Środowiska oraz Departamentu ds. księgowo-podatkowych. Ponadto w ramach Departamentu ds. windykacji oferujemy wykonanie ogółu czynności związanych z egzekucją wierzytelności. Przygotowanie teoretyczne i szeroka praktyka członków naszego zespołu gwarantują profesjonalne prowadzenie spraw. Jesteśmy autorami precedensowych rozwiązań, z sukcesami wdrażanymi przez firmy. W codziennej praktyce korzystamy z wieloletnich doświadczeń wspartych doskonałą znajomością postępowania cywilnego, gospodarczego jak również innych dziedzin prawa. Jesteśmy Kancelarią o ugruntowanej pozycji na rynku usług prawniczych, oferującą kompleksową obsługę  prawną. Obecnie prowadzimy obsługę kilkudziesięciu firm o zróżnicowanej strukturze organizacyjnej-  w szczególności średnie przedsiębiorstwa funkcjonujące w różnych branżach .W tej chwili zatrudniamy ponad 30 prawników, a nasz zespół stale się powiększa wraz z pozyskiwaniem nowych Klientów. Naszą pozycję na dolnośląskim rynku usług prawniczych potwierdza fakt, że jesteśmy członkiem Związku Pracodawców Polska Miedź, Zachodniej Izby Gospodarczej, Dolnośląskiej Izby Gospodarczej, Sudeckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Sudeckiego Związku Pracodawców oraz Związku Pracodawców Dolnego Śląska. Kancelaria została także nominowana w VIII edycji Konkursu „Dolnośląski Gryf- Nagroda Gospodarcza” za najbardziej dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa. Posiadamy tytuł „Srebrnego Patrona Przedsiębiorczości” Konkursu „Dolnośląski Gryf –Nagroda Gospodarcza”. Posiadamy tytuł Rzetelna Firma.

    POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY